پشتیبانی شبکه Network Support

 

وابستگی سيستم‌ها به همدیگر و گسترش و ايجاد شبكه‌هاي کامپیوتری و پشتیبانی شبکه موجب شده است که مديران ارشد سازمانها نیاز داشته باشند تا همواره از آخرين وضعيت تجهيزات شبکه برای بررسی كاركرد و راندمان سازمان مورد مدیریت خود اطلاع داشته و قادر باشند و به موقع تصميم‌گيري نمايند. پشتیبانی شبکه - با گسترش استفاده از سيستم‌هاي رايانه‌اي در ادارات ، سازمانها و شركت‌ها در کشور، لزوم استفاده از شبكه‌هاي كامپيوتري و راه اندازی واحد پشتیبانی شبکه - پشتیبانی سخت افزار - مشاوره انفورماتیک روز به روز افزايش مي‌يابد. شبكه‌هاي كامپيوتري علاوه بر اينكه در تسريع ارتباطات داده‌اي نقش بسيار مهمي بازي مي‌كنند براي بسياري از كاربردهاي غير داده‌اي نظير Voice، Video نيز مي‌توانند مورد استفاده قرار گيرند. اما مسئله ای که در اینجا مطرح می شود این است که با توجه به وابستگی روز به روز بیشتر سازمانها به شبکه های رایانه ای چه کاری باید انجام داد تا این سیستم همواره در حال کار بوده و خللی در کار سازمان وارد نشود . با این احوال لزوم داشتن تیم پشتیبانی شبکه َو مدیریت شبکه در همه شرکتها و سازمانها امری لازم و ضروری می باشد .

 

تیم پشتیبانی شبکه و مدیریت شبکه


تیم پشتیبانی شبکه و مدیریت شبکه که شامل کارشناسان متخصص در زمینه های مختلف پشتیبانی سخت افزار ، پشتیبانی نرم افزار ، پشتیبانی شبکه و امنیت اطلاعات بوده امور مربوط به مدیریت و پشتیبانی شبکه را انجام میدهند . خدماتی که بخش پشتیبانی شبکه در سازمانها انجام میدهد با توجه به وسعت سازمان و تجهیزات و سرورهای مورد استفاده متفاوت می باشد اما بصورت کلی وظایف بخش پشتیبانی شبکه بشرح زیر می باشد :

  • مانیتورینگ و دیده بانی ( Monitoring ) روزمره تجهیزات شبکه و سرورها
  • راه اندازی مرکز تماس ( Call Center) کاربران جهت اعلام مشکلات شبکه و سیستمها
  • پیگیری و رفع مشکلات شبکه جهت عملکرد صحیح سیستمها
  • ثبت درخواستها و خدمات انجام شده در نرم افزار پشتیبانی شبکه جهت تجزیه و تحلیل وقایع در آینده
  • ایجاد راهکارهائی جهت پیشگیری از بروز خرابی های شبکه
  • پشتیبانی و نگهداری سیستم عاملهای سرور
  • بررسی وضعیت امنیت کلی شبکه با هدف کاهش ریسک
  • ایجاد و یا محدود نموده دسترسی کاربران به منابع شبکه
  • اقدام فوری در مواقع بروز مشکلات امنیتی مانند حملات سایبری
  • برگزاری جلسات هفتگی و ماهیانه جهت ارزیابی وضعیت موجود و بررسی مشکلات بوجود آمده
  • طراحی و اجرای سیاستهای امنیتی در سازمان با هماهنگی مدیریت ارشد سازمان
  • ایجاد و مدیریت مرکز عملیات امنیت در بخش پشتیبانی شبکه
  • آموزش مداوم تیم پشتیبانی و ارائه اطلاعات لازم
  • آموزش کاربران شبکه با هدف کاهش مشکلات شبکه ای و امنیتی

اما نحوه برنامه ریزی ، استراتژیهای مدیریتی ، روالها ، زمان بندی ها و از همه مهمتر نحوه اجراء بوده که خود نیاز به دانش ، تجربه و تخصص حرفه ای یک تیم مجرب دارد.

 

مشاوره


یک مشاوره درست می تواند از اتلاف زمان ارزشمند و سرمایه شما جلوگیری کند! در اولین قدم متخصصین هور شما را با به صرفه ترین و مناسب ترین راه کارهای پشتیبانی شبکه و فناوری که پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد آشنا میکند .

 

 

تامین و نگهداری تجهیزات


تامین قطعات اگر برای راه اندازی شبکه و سرورهای خود و یا ارتقاء تجهیزات شبکه و سیستم هایتان به دنبال استفاده از به صرفه ترین و مناسب ترین تجهیزات هستید ما به شما کمک می کنیم.کارشناسان ما در طرح پشتیبانی شبکه با توجه به بازدیدهای منظم و دوره ای از تمام تجهیزات سخت افزاری موجود در مجموعه شما، خیال شما را از بابت کارکرد صحیح این تجهیزات و تعمیر به موقع آن ها راحت می کنند. 

 

 

پشتیبانی حضوری


ما همواره در دسترس هستیم. هور برای تمام مشتریان طرح پشتیبانی شبکه خود تیمی مجرب از کارشناسان شبکه و IT را تخصیص می دهد که با حضور ثابت و دوره ای خود در محل سایت مشتری تمام نیازهای آن ها را در زمینه پشتیبانی شبکه و نگهداری شبکه پاسخ میدهد .

 

پشتیبانی از راه دور


پشتیبانی شبکه از راه دور یا ریموت یکی دیگر از بخش های طرح پشتیبانی شبکه هور است که بسیاری از مشکلات کاربران را در کوتاهترین زمان ممکن و از طریق اینترنت و یا تلفن برطرف می نماید.